حمله متقابل ایران به پایگاههای آمریکا در بحرین و کویت؛ تنش ها در خلیج فارس وارد مرحله تازه شد
فوزیه صدیقی- در ادامهٔ افزایش تنش ها میان ایران و ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر آمریکا، پایگاه هوایی «علیالسالم» در کویت و مقر نیروی دریایی آمریکا در بندر سلمان بحرین را با موشک های بالستیک و پهپادها هدف قرار داده است.

خبرگزاری های رسمی ایران، از جمله ایرنا و تسنیم، با انتشار بیانیهٔ سپاه گزارش داده اند که این حملات در پاسخ به بمباران پنج منطقهٔ ساحلی ایران از سوی ایالات متحده انجام شده است.
در همین حال، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که حملات ایران تاکنون هیچ تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی برجا نگذاشته و تأسیسات ایالات متحده نیز آسیب قابل توجهی ندیده اند.
از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرده است که پس از حملهٔ گزارش شده به یک کشتی تجاری، حملات تازهای را علیه اهدافی در ایران انجام داده است.
هم زمان، رسانه های ایرانی از وقوع انفجارهایی در شهر سیریک، در نزدیکی تنگهٔ هرمز، خبر داده اند.
این تحولات، نگرانی ها دربارهٔ گسترش درگیری ها در منطقه و تأثیر آن بر امنیت خلیج فارس و مسیرهای بینالمللی کشتیرانی را به شدت افزایش داده است.
پایان




